Paris

Yes. I lördags kom jag fram till Paris med tre väskor för att sedan åka vidare och bosätta mig i Chatou! Där ska jag bo ensam i en masionette-stuga i ett så himla fint område. Några hus bort bor familjen vars barn jag ska ta hand om på eftermiddagarna! Det har varit intensivt då jag har varit med familjen för det mesta och så här mycket franska har mitt lille huvud aldrig varit med om. Ser för det mesta lite smått efterbliven ut när de pratar med mig men man förstår lite mer för varje dag som tur är. De är i alla fall superbra och intressanta allihop. Idag gick jag upp relativt tidigt och tog tåget in till stan! Tio minuter från mig och jag poppade upp vid Triumfbågen. Sedan gick jag runt i flera timmar för att försöka förstå mig på hur allt ligger till. På bilden ovanför gömmer sig Louvren.
Stolar utspridda i Jarden de 
En solstrimma tog sig genom byggnaderna. 
Blå fläck på väg till Les Halles.
Alltså den mest fantastiska vägg!
En katt
Gick en massa och var helt slut efter ett tag. Då tog jag lille tåget tillbaka och lagade lunch i mitt kök. Är så pepp på all tid jag har för att utforska Paris på riktigt! 
 
Efter en stund hemma hämtade jag och tusen föräldrar barnen på skolan (alltså man köade in för att hämta kidzen!!). Sen när barnen kom utspringandes (tiotusen av dem på en gång) så kastade föräldrarna kakor och choklad på dem direkt. Visste ej vart jag var där i vimlet av snackz & kidz. Hittade som tur dem små och gick hem för att kasta snacks på dem där i stället. Åt middag med dem till tjugo i nio ikväll (!!). Väldigt tvärtom nu med tiderna. Ledigt på förmiddagarna och jobb fram till sent på kvällen. Ändå helt ok. 
 
Tack för mig

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, så fint! Vill kasta kakor på dig och sedan äta dig (och kakorna).

2014-01-28 @ 09:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0