London

I torsdags packade jag, mamma & pappa väskorna och for till London. Vi spenderade fyra grymt bra dagar med att äta gott, gå på musikaler, strosa runt på fina gator, gå på marknader och en massa annat trevligt.

Torsdagen.
Först lämnade vi av väskorna på hotellet och gick sedan till en gammal, klassisk pubb för lunch vid namn Ye Old horse (he). Öl & hamburgare.

Sedan gick vi för att undersöka våra hoods.
Vårt hotell låg väldigt bra till, så tog inte en lång stund förrän vi var i Covent Garden.
Klämde på snygga docs som tyvärr var lite väl dyra & för tunga för packningen.
De har börjat ta upp juldekorationer överallt.
Picadilly Circus.
Trafalgar Square.
Vi köpte tre biljetter till nya Beatles musikalen "Let it be" och satte oss sedan på en italiensk resturang med godaste pastan för att ladda upp.
Sen var det dags. Och det var magiskt! Det var mer som en slags "konsert". Efteråt avslutade vi första dagen i London med "a pint of bitter" på någon pubb.
Fredagen.
På fredagen tog vi bussen till en stadsdel fylld med färgranna hus och marknader, Notting Hill!

Vill bo i ett rosa hus och ha fina grannar bredvid.

Här.

Sen kom vi fram till Portobello Road för att kolla in marknaden. Vi bodde vid Lincoln's Inn Fields, som står på tavlan, såg nu.
En massa burkar, tekannor & koppar, ah.

Sen var det dags för lunch! Jag & mamma beställde in en stor pizza att dela på. Super god!
Efter den sena lunchen åkte v ividare till Camden Town!

Vi gick och kollade inne i husen och ute på gatorna där det var marknader.
Alltid intressant att gå på gatorna i Camden och kolla in de spejsade väggarna. Dock är det för turistigt nu förtiden fyllt med äckliga souvenirshopper just på den stora gatan.
På kvällen gick vi på den välkända We will rock you-musikalen. Rös vid första låten. Grymgrymgrym. Vår middag blev chips och öl inne på musikalen, kändes stabilt.

Lördagen.
På lördagen gick jag med på att turista, ändå trevligt. Ibland.
London Eye!

Finaste papa an' mama.

Big Ben stod kvar.

Efter att ha trängts med turistmassorna drog vi till Lower Marsh för att kika in i lite Vintagebutiker. Där var det tyst och tomt på turister, ah bäst.

Mannen med hunden kan sin stil. Jackan.

Radio Days, så himla fin butik fylld med 50-tals prylar och kläder. Vill bo där inne.

Sen struttade vi tillbaka till turiststråken igen!

Hej jag var med.

Ville joina. Verkade kul. Och vill ha sjömanskepsen + skägget.

Ramlade in på ett litet marknadsområde mitt i smeten, ändå lite fint sådär.
Maxade turistandet med att besöka St. Paul's kyrkan. Gick i sjukt många trappor och fick fin utsikt.
Efter St. Paul's åt vi god mat på en närliggande resturang och åkte sedan tillbaka till Coevnt Garden för att kika lite i butikerna. Efter det mötte vi upp mammas vän & hans dotter för att äta middag på en "hipp" resturang med hög musik och köer. Vi lyckades få bord direkt och slapp köandet som tur var.

Söndagen.
Sista dagen valde vi att åka till Brick Lane för ännu mer marknad. Det var Sunday UpMarket och Vintage Market.

Hittade en fin kappa och upptäckte att den var från Göteborg. Nejmen hallå tänkte vi, men köpte ej.

En mycket fin yoghurtglassbar!

Absolute Vintage! Grym om man är ute efter skor & väskor.
Sen gick vi in på en Backyard Market!
In i små utrymmen fyllda med gamla, intressanta prylar.
Efter att ha sprungit runt bland alla marknader tog vi paus på ett trevligt café med en cykel hängandes i taket.
Åt pestokycklingtoast med cappuccino till. Kommer sakna alla goda luncher och middagar, buhu. Gick runt lite mer efter lunchen, b.l.a. till Beyond Retro där det stod djurrättsaktivister och ropade till de som gick in i butiken. Gick in men försedde mig sedan med lite information från en aktivistgubbe om "The Vintage Lie". Fastnade. Tog en flyer och tänker inte köpa päls på Beyond Retro i alla fall. Sen var det dags att hämta väskorna på hotellet och åka till flygplatsen. Frida hämtade oss vid Säve, hemskt bra. Nu har skolan börjat igen och det är bara att börja räkna ner till nästa lov.

Tack pappa för bästa lilla resan!