Kahlo, vous faites quoi avec moi?




I torsdags lyckades jag ta mig hem. Resan med en taxi, två tåg, en buss, ett flygplan och en bil gjorde mig dönervös. Lyckligtvis gick allt så smidigt som det skulle kunna gå. Taxin kom i tid, jag lyckades köpa rätt biljett, behövde inte vänta någonstans förutom på flygplatsen och fick bra plats på planet. Planet var knökat men ändå satt ingen bredvid mig. Ska man ta det positivt eller negativt? Äsch, jag gillade det i alla fall (Sån himla svennebanan).
Tänka sig vad konstigt det var att ännu en gång rulla igenom lilla Torslanda. Såg ut som när jag lämnade  (dock ny rondell, spännande).
I torsdags åkte jag till stan för att krama om alla saknade! Åh. Fint att se alla igen. Kramade Josef lite extra hårt då han skulle flyga iväg till Egypten där på kvällen. Dålig tajming.
Vandrade till Haga, satte oss på Husaren. Sen kom Fredrik med en broshyr om Frida Kahlos utställning på Göteborgs konstmuseum. Åh. Lycka! En av dem mest inpirerande personerna, hennes konst, i Göteborg. Skuttade dit och njöt lite av konstverken. Även Diegos, Fridas mans, konstverk var med.
På kvällen åkte jag till Tove med Jenny, åt nachotallrik, kollade film och myste järnet.
På lördagen bjöd jag till med kafferep med bandet. Bakade tigerkaka kokade kaffe och dukade med finporslin. Lite senare kom Tove och då var det dags för att börja arbeta på Halloween-utstyrseln. Russian communists var på G. Första gången med lösögonfranser. Fy vad jobbigt. Men vi fick till det tillslut! Sen åt vi god middag med mamma och pappas gäster och därefter utnyttjade vi Carls körkort, skjuts ända till Majorna. Snällaste brodern.
Blev en super trevlig Halloween-fest! Woopwoop.

Idag har jag gjort alldeles lagom mycket, alltså ingenting. Och så tänker jag fortsätta.

Hej och tack för att jag fick skriva alla dessa grymt intressande detaljer om mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tigerkakan och kaffet var utsökt! Väldigt bra att se dig igen. Kändes lite overkligt, men det var de ju inte. Tur på det. Puss

2011-10-31 @ 12:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0