Helplessness blues


Babuschkor på vift med fin musik.
Skön dag idag. Fick mitt belgiska ID-kort och har varit ute på en långpromenad med Gabbi. På fredag är det en ledig dag för alla i Belgien (och andra europeiska länder), som heter Jour du Souvenir och översätts till Stilleståndsdagen eller Armistice day. Och det är en dag för att hedra alla dem som dog i världskrigen. Det är också den dagen på året datumet blir 11/11-11, sen klockan 11 kan man väl också lägga till antar jag. Jaha, lite festligt är det väl allt.
Fann två snygga skjortor i en gömd utklädningslåda under en trappa här på slottet igår! En med stjärnmönster och en annan med ljusblå batik! Sicka kap tyckte jag medan andra rynkade näsan! Bara till att tvätta tänkte jag och tog med dem upp på rummet. Hittade även en gammal hög hatt, som man kanske man kan göra något med till Halloween!
Har inte så mycket att leka med till min Halloween-utstyrsel. Det jag har som jag tänkta använda är:
En svart cape med luva, svarta strumpbyxor, svart klänning, vit skjorta med krus, rött läppstift, svart under ögonen och dr martens. Någon som kan säga ett namn på någon filmkaraktär/person som jag kan säga att jag är om jag klär mig i detta? Hade ju varit super.
Hejhej!
P.S varför kan jag inte ha mellanrum i min text här på mackisen?! Jobbigt läge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0