Rotat runt i arkivet.

Hej alla fina människor där ute någonstans! Ligger i min säng och försöker smälta att det är helg och att det är lov om lite mer än en vecka. Underbart helt enkelt! Idag kollade jag igenom min kära hårddisk och blev lite nostalgisk (om man får säga så om drygt bara något år/några års gamla bilder). Tänkte visa er några från resor och bara sådant jag saknar en natt som denna.
Nice, Cannes, Monaco och Grasse med mamma Juni 2009. Här finns det att läsa mer om resan.

Var en så himla fin och bra mor & dotter-resa. Vi hade lagom långt till shoppingrestriken, den långa stranden och hamnen. Sen åkte hann vi med utflykter som parfymstaden Grasse, kollade in rödamattan i Cannes och träffade på kusin Ludvig och hans tågluffarcrew i Monaco. Provade veganrestaurang, fransk kustmat och kluriga glassmaker.
Segelsemester Danmark, Augusti 2009
Sommaren 2009 seglade vi till Danmark med Hjalmarsson och deras finafina båt. Läste mest hela tiden, träffade upp Linnea i Köpenhamn och sen hoppade hon på båten och följde med oss tillbaka till Sverige. Hade bästa cykelturen på en helt fantastisk ö. Ångrar att jag inte tog kort för har så otroligt fina minnen från den där ön. Stora gröna fält och bästa vädret! I Danmark åkte vi till öar med finurliga små hus, precis som en disneysaga. Gick bara runt med stora ögon och fascinerades. Seglade till Anholt och låtsades att vi var på en ö i medelhavet, för det är på ett ungefär så Anholt är.
När jag ändå är inne på segelsemester kan vi gå vidare till skönaste semestern någonsin - Segelsemester i Kroatien sommaren 2010. Här finns det inlägget.
Dagarna innan vi fick segelbåten åkte vi på olika utflykter. Här hade vi åkt båt till de kända "Krka-fallen". Skogar fyllda med vattenfall och smått intressanta djur.
Att segla i medelhavet är bara.. helt och hållet underbart.
Jag och bror min.
När vi lämnat tillbaka båten stannade vi några dagar i staden Split. Alltså, blev ju lite smått förälskad i stället.
Finaste mamma.
Saknar västkusten.
och bästa pappa.
Sen har jag årets resa i arkivet, Korsika.
Där bodde vi så himla fint.
Himla bra semester! Vandrade, extremklättrade (något av det modigaste jag gjort kanske, hehe, skakig tjej i sele), vindsurfade och gjorde små utflykter lite här och var!
Något annat jag saknar hemskt mycket är att spendera en vecka eller två på mormor och morfars gamla land.
Har så himla många minnen från denna plats. Alla kusiner samlade hos mormor och morfar. Fisketävlingar på bryggan eller i morfars gamla eka, bjuda morfmor och morfar på låtsasrestaurang, leka inne i gamla ladan och sista-kvällen-myset. Åh.
Fina minnen från sommaren på Kårholmen hos Tove och på Orust hos Frida.
Kårholmen och firade Toves födelsedag.
<3
Fint balkonghäng hos Frida på Orust.
Fridas födelsedagsfirande i slottskogen.
Josef. <3
Jag och Victor.
Alltså, kafferepen på fredagskvällarna, saknar så att det gör lite ont!
Kaffe och roadkill-muffins gjorda av Elin.
Saknar.
Mamma och pappa, älskar er.
Alltså fybubblan vad jag saknar dig också.
Sist men inte minst: Avocado och äggmackor. Har haft något slags sug efter det nu det senaste. Ska frossa när jag kommer hem.
Så, det var lite från arkivet. Snacka om att göra det ännu värre, blir ju stört sugen på att göra om allt nununu.
Godnatt folket.

Kommentarer
Postat av: Elin

haha hade nästan glömt av muffinsen. Försökte iaf. saknar dig. puss

2011-12-10 @ 11:10:58
Postat av: Anna

Orkar inte hur duktig du är på att ta kort. Som jag nog alltid nämner. Saknar också dom där fredagsrepen och jag saknar dig. Lite sådär jobbigt mycket faktiskt. Hoppas det är fint i Bryssel nu när det är jul och allt. Puss, du fina.

2011-12-11 @ 17:52:44
Postat av: Ellen

Åh vad fin du är! Ska hoppa på er på lovet. Då får Elin bjuda på fler roadkill-muffins också. Puss och bajs vad jag saknar er.

2011-12-11 @ 19:53:18
URL: http://mademoisellevanille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0