Kroatiens trånga gränder

Hemma och choklad! Har 560 bilder från resan, wowowowow. Får ta några bilder från varje ställe, enjoy!


Det första stället vi bodde på var i ett litet hus med en liten trädgård där det bodde sköldpaddor och katter. Där fanns det också en massa olika fruktträd och vinrankor som hängde över en när man satt och åt sin frukost.


Det fanns två sköldpaddor, de bodde i vår trädgård och hade ett litet hus som de kröp in i ibland.

Då vi inte hade fått vår egna båt hoppade vi på en till de kända krka fallen. Där skulle vi hitta stora vattenfall och skogar fyllda med grodor och andra djur.




Olivia :)

Den här hunden var ju för rolig. Han kom till oss när vi satt på resturangen, sen följde han efter Carl. När vi gick till bussen var han inte med men när vi suttit på hållplatsen dök han upp igen, ganska fräckt att han hittade oss igen.

Tillbaks i våra kvarter igen!

Då var det dags att ge sig av för att hämta båten!

Båten var totally underbar och det var så härligt att segla där! Däcket rymde mycket så man kunde bre ut sig oderntligt då man låg och sov, läste, solade.
Båten var döpt efter en drink/shot vid namn kamikaze, som också betyder självmord, haha.



Ibland stannade vi i någon liten vik för ett dopp och kanske lunch.



Läste en hel del.

Jag la patience en hel del.

Det fanns så himla söta byar, det var som att komma till en annan tid.









Syskonkärlek på hög nivå.

Här med!


En mycket bra bok. Fastnade totalt av handlingen och sättet Markus Zusak skriver på. Läsvärd till hundra!


Sista dagen på båten läste jag konstant i flera timmar då jag fick låna en ny bok av Olivia "14 år till salu". Hört från Alice. Läste ut den. Great.


Sista kvällen på båten gick de andra ut för att äta men jag och Oliva hade verkligen inte lust med det så stannade glatt hemma ibåten, poppade popcorn i vår älskade micro, skivade upp banan (för att vara lite smått vuxna) och satte på den mycket spännanade filmen "Taken". Värd att se!

Sen var vi tillbaks på fastlandet i den underbara staden Split! Så otroligt mysiga gränder, stenbelagda gator, rangliga hus, tvättlinor mellan husen, caféer i trappor m.m. Gillade staden mer och mer.

Detta var den fina huvudgatan där hamnen fanns på vänstra sidan (alla (ungdomar, vuxna, gamla) samlades på kajen på kvällarna) och caféerna fanns på hela högersidan.

Gick på en loovely lokal resturang där bara gubbar och studenter gick. Gick hit två gånger på tre dagar.
Haha, skrattar åt bilden för att jag fick in en så ful inställning på kameran. MEN, ville dela med mig av detta fina stället! Här, bland en massa gamla romerska ruiner sett folket på kuddar, blev serverade vin och lyssnade på underbara röster och gitarrer. Underbart! Gick hit flera gånger.

Sen var det dags för familjen Tanermar satt ta sitt pickochpack och åka hem! Underbart att de fick åka i en ölbil, haha!

Nästa dag tog vi färgan till en liten ö med rosa hus. Badade och åt på en resturang vid vattnet.


Vid väntan av maten! Love these people.

Kvällarna var bäst i split. Man vill bara boooo där.


Sista dagen drog vi till en annan ö. Låg på stranden och glassade. Sen åt vi glass. Fick en kula till på köpet. Så jag fick tre kulor. Ville bara ha två. Mådde illa. Spydde. Inte. Han gav oss nog en till kula bara för att han inte hade några kunder.


En underbar semester!

Köpte ett militärgrönt linne med krus på topshop, en skinn ryggsäck wich I love och en snygg ring till Olivia som specialbeställt.

Wow. Jag klarade det! Tänk om jag råkar trycka på fel knapp nu? Då ses vi nog inte mer, så hoppas jag jag trycker rätt. Well.. det blir nog inte så svårt.

Fick just nya elle och 1100 spänn. Fan va bra. Och inte nog med det, elles omslag var snyggsnyggsnyggt! HEJHEJ!

45 fking bilder!

Kommentarer
Postat av: Mari

Åh det såg ju jätte fint ut! Aw syskonkärlekbilderna så söta!<3 haha bajs

Sköldpaddor is The shit och elle med för den delen.

Kul att du hade det bra och att du är hemma, även om vi knappt kommer ses<3

2010-07-08 @ 17:59:13
URL: http://cerise.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj vilka fina bildet, är såååå full av avund!!! (Andas tungt nu) mihihih (när du säger det assåååå) :))) Mys!! pusss<3

2010-07-08 @ 21:03:15
URL: http://annamedmera.blogg.se/
Postat av: ellyyandersson

guuuud vad jag är avundsjuk snygging!

ser ut som om du hade det riktigt bra dääär, men nu har jag saknat dig för mycket så båda behöver snart dra tummen ur röven och träffa varann! :D

puuusss

2010-07-09 @ 12:18:26
URL: http://ellyyandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0