hej bara hej

En kaktusbutik. 
 
Onsdag idag. Det betyder tolv timmars dag med barnen. Då kan man bli lite deppig och smyga iväg för att blogga när barnen är på aktivitet eller håller sig för sig själva. Sen vid elva cyklar vi iväg allihopa för att läsa på biblioteket och vänta på Camille, 10, som dansar balett. Sedan cyklar vi hem i en klump för att laga lunch. Smyger nog iväg för mig själv någonstans där vid den tiden med. Helst med en bok eller ett avsnitt med någon podcast. Sedan cyklar vi iväg i en samlad klump igen för att åka hem till Xavièrs hus för att lära barnen spela piano. Det är favoritstunden på onsdagen, för då tar jag en promenad i en närliggande park med ännu ett podcast-avsnitt. Eller som förra onsdagen, då jag satt med en 84-årig tant och pratade om livet på franska på en parkbänk. Vi båda suckade och sa i kör "c'est la vie, c'est la vie"; dvs en magisk stund. Imorgon firar vi "La Victoire 1945" och är lediga.
Vid Canal st. Martin
Smygfoto inne på Moulin Rouge när mamma & pappa var på besök. Champagne och bröst för hela slanten.
Sara, Emma & Jag - glada barn på den senegaliska resturangen.
Nybakat bröd från boulangeriet och lyxkaffe på Comptoir med Mari.
Brunchade på Île Saint-Louis och fick så mycket mat att vi endast åt upp hälften. Such a waste
På Shakespeare  & Co. 
"Londonbor-fotot" (tog liknand på Sebastian när han var på besök från London)
Nu ska jag se till att tiden går fort så jag får min lediga dag snabbare, hej.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi är bäst (skrev nästan bröst).

2014-05-18 @ 14:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0