666

Hej, nya Kent låten "999" har gått på repeat sen igår kväll, måste säga att jag överraskas av ännu en fantastisk låt! Skönt att dem inte gått ner sig helt med åldern. Gillar även att liveversionen slutar med att Berg säger "Det gick skit bra för mig". Tänker lite på mitt egna bands avslut på en låt, då en liknande kommentar kommit med i slutet. Åh, saknar bandet.
-----------------------------------
Idag har jag smutskastat dagens hipsters på Svenska B nationella talet! Kändes fint. Annars har jag varit ute mycket, sprungit och ätit varenda måltid utomhus. Bäst. Kan knappt äta inomhus längre - syre uhuhu. Idag hoppade jag några lyckoskutt då jag fick vykort från Mari som också varit ute och flängt i Paris! Ända sedan mitt vykort från Korsika i sommras har vi haft ett tema på våra vykort - mycket mer intressant att läsa än att få en massa beskrivningar om det otroliga vädret man haft under sin lilla resa. Himla bra med teman må jag säga!
-------------------------------------
Snart är det dags att börja packa! Måste dock packa smart as hell för att göra sista hemresan (bambambam, det närmar sig läskigt snabbt) så enkel som möjligt. På fredag kommer jag hem på ett två veckors långt påsklov. Hurra!
Ha en trevlig kväll!

Antwerpen - lite finare, lite bättre.

God morgon världen! Hoppas alla där ute känner sig välsignade en måndagmorgon som denna. Känner själv att en  liten ledig dag inte hade skadat. Anyway, i lördags åkte vi på en liten utflykt med boardingen till Antwerpen! En riktigt bra stad. Allt känns lite finare, lite bättre där. Dock blir man förvirrad att alla pratar flamländska när man själv är inställd på franska. Bryssel ligger i Vallonien, där man pratar franska och Antwerpen i Flandern, flamländska. Kändes lite som att vara utomlands (ho-ho).
Vi började utflykten med att strosa runt lite på en lördagsmarknad, som var i full gång!
Sen gick vi vidare i led efter Christina, som var vår lilla egna Antwerpenguide.
Den finns en massa mysiga torg i Antwerpen!
Sen kom vi fram till Antwerpens stora torg motsvarande Bryssels Grand Place. Det var något slags firande igång!
Med stora dockor. Festligt!(?)
Den här killen symboliserar Antwerpen (finns någon liten trevlig historia bakom detta, men kommer tyvärr inte ihåg så bra), då han håller i en hand som han ska kasta iväg och det är det Antwerpen betyder, kasta handen, eller något liknande. Där handen hamnar ska staden ligga. Lite som Göteborgs Gustav Adolf? Fast där är allas händer i behåll.
Vi gick till kanalen och fick fantastisk havsutsikt. Nah, Antwerpens skabbigaste skulle jag nog gissa på.
Jag luradade in (som vanligt, high five med mitt lokalsinne) Klara, Clara, Anna och Benjamin bland husen för att hitta stället jag och familjen varit på. Men icke. Blev bara utsatt för hot av hungriga människor (mina såkallade vänner) och studsade in till turiststråken igen.
Vi åt pizza för pengarna vi fått för att åka (woho, betald för nöjen!). Efter mättade magar gick vi till den stora shoppinggatan, som är lite insane. Dem har alla kedjor fast alltid lite större och lite bättre (ja, ska köra på det uttrycket hela tiden nu). Bl.a. Urbam Outfitters, trevånings Forever 21, American Appareal osvosvosv.
Jag och Johanna tog "skrattiga"-bilder. Trovärdiga sådana. Se hur kul vi har.
"Ha-ha"
Sen kom vår buss och vi åkte hem!
En himla bra lördag helt enkelt!

Paris, le deuxième jour (+ sista)

Dags för en ny dag, upp relativt tidigt!
Gabbi!
Åt brunch på ett himla mysigt café vid Hôtel de ville! Beställde en frukost meny och fick in en massa gott.
Satt bredvid Robért Pattinsois (...?)
Pompidou.
Åh, fina
!
Gubben åt ciggaretter, såg trevligt ut.
Vi satte oss och vilade i solen.
Sen var vi på topp igen.
Marais.
Glömde av att andas här inne, exalterad av alla fina konstböcker.
Falafel i Judekvarteren, Marais är givet.
Efter falafeln lyckades vi mätta allas magar, vilket var behövligt! Var en mysig uteservering mellan fina hus där det pågick flamencoträning.
Över Seine.
Dags för ett besök vid Notre Dame!
Kristin.
Klara.
Clara.
Satte oss vid Seinefloden och tog en glass. (Okej, åt upp den innan vi hann fram, men var värt ett försök)
Fin!
När solen gick ned bakom hustaken var det dags att röra på sig tyckte vi.
Park mitt i Seine.
Nu var det dags för Louvren!
Härifrån kunde man se Triumfbågen.
Classic
Vi vandrade bortåt men förstod senare att det var dags att fara till lägenheten.
Efter middagen var det dags för dans!
Sista dagen åkte vi till Champs Elyssée.
Besökte dem stora modehusen.
Efter Champs Elyssée åt vi på Paris mest kända café "Café de flore" i St Germaine. Mötte upp Claras vän Lina och gick runt. Där kom inte kameran fram.
Denna Parisresan kunde nästan inte bli bättre! Så himlahimla nöjd.

Paris, le premier jour.

Bonjour! Nu är jag tillbaka i Bryssel efter tre fantastiska dagar i Paris! Jag tar det från början.
I torsdags tog vi tåget från Bryssel Midi till Paris Nord. Ett snabbt tåg som gick på ca 1 h och 20 min. När vi kom fram tog vi bussen till vår lilla lägenhet nära Oberkampf-området. Vi hade dock förväntat oss balkong, men det gick lika bra utan.
Vi körde Eiffeltornet det första vi gjorde! Clara var pepp.
Lika fint som förra gången!
Kristin och Clara!
Kul med torn.
Klara och Anna!
Över tjugo grader och sol - en given picknick framför Eiffeltornet!
Fina!
Killen bakom satt och sydde egna tennisbollar. Snacka om tennisfantast.
När vi var mätta på picknick begav vi oss till Montmartre och Sacre coeur!
Ett populärt hang-place.
Sen hoppade vi ner till dem mysiga konstkvarteren i Montmartre.
Mycket att se på!
När det började mörkna vilade vi benen på ett litet brasserie i området.
Lite senare letade vi reda på Cathier, en restaurang Anna varit på innan. Först var de lite tricky men tillslut fann vi den. Det gick så bra att vi fick gå förbi den långa kön med kostymnissar och fick bord dirkekt, flyt!
Gott med mat.
Mätta och nöjda åkte vi sedan hem till lägenhet för att vila upp oss till nästa dagen!
Det var första dagen i Paris och den var helt perfekt! Resten av resan kommer upp lite senare. Nu ska jag packa upp och vila.

À demain, Paris!

Huller om buller kom det med några asmå favoriter från gamla inlägg, lika bra. Harry P. Men stör mig att jag inte kan reglera bildernas storlek här på macen? Eh bäjs.
Ja, det ligger kläder över allt och vi, 6 tjejer som ska fly till Paris i morgon hoppar runt och panikar lite smått. Men det är okej, vi blandar förstås ut det med mycket peppande osvosv. Har varit lamaste bloggen på länge - men på söndag (kanske) bombaderas bloggen med Paris-bilder! Hurrahurra. I morgon hoppas vi finna Paris med det utlovade fina vädret, sol och tjugo grader varmt! Håller tummarna och packar ner sommarklänningarna.
Vad har jag annars haft för mig.. har följt hårunderarmarna-debatten, har armhålshår över hela min facebook. Själv hade jag inte så mycket att komma med, synd. Har utnyttjat den mycket braiga utomhustennisbanan hela veckan, har haft FN-rollspel idag, formell engelska, uppklädd upp till tänderna med fluga, skjorta, kavaj, kostymskor och kostymbyxor. Himla trevligt. Var the UK i migrationavdelningen och fick i genom alla våra förslag, bra med vänner där ute i världen må jag säga! Satt och röstade i flera timmar, vilket blev lite smått långtradigt i slutet.
Ja, som sagt så kommer det vara tyst här framtill på söndag eller något sådant. Pussar

Tripp trapp trull

Bild 1, favvi bild på fina gänget hemma. Saknaden är enorm. Två: Unknown. Tre: snyggaste Joy Division tatueringen från Shelleys blogg.
Det är lördagkväll och nästan hela slottet sitter inne. Lätt hänt efter en bra fredag. Plus att vi håller igen lite inför Paris nu, torsdagggg och vi far iväg till baskrarnasstad. Just nu sitter jag inne i Klaras otroligt varma rum och kollar ointressande tweets om melodifestivalen 2012. Kbry. hehjeheheje eller så smygkollar jag i natt, ingen vet. Ett mycket givande inlägg, så jag lämnar det nu. Ha en trevlig kväll.

Kristin, arton!

Igår hade vi bokat bord på en himla bra restaurang i Waterloo för att fira att Kristin fyllde arton år i onsdags!
Tretton tjejer, nio av tretton blonda.
Therese och Frida!
Klara & Clara, gula av lampan.
Plötsligt så sattes det på höh, helfestlig musik och alla servitörer/servitriser kom inskuttades med tårta och klappade som tusan. När ljuset på tårtan var släkt stängdes musiken av, tårtan togs bort och man visstre inte riktigt vad som just hänt. Haha, himla trevligt var det i alla fall!
Johanna och Victoria!
Gabbi och Olivia!
God mat!
You talkin' to me?
Birthdaykiddo & Victoria!
Här har vi det bra.
Presentöppning
Efter middagen kom den heliga skylten fram!
Mycket trevlig middag! Var taggad på att följa med ut, men på slutet av middagen fick jag världens magkramp, obehagligt - tydligen så är det något slags magkrampsvirus som går runt, kul! Vandrade hem med Clara och Klara och somnade i vardagsrummet, lovely.

Onsdag, hej!

Posennn i nya jackannnnn
Idag presenterade jag, Clara, Klara och Anna vårat mycket fina Svenska B arbete. Vi moderniserade Katarina av Sienas liv i bilder.
Liket.
När denna veckan är slut kommer jag förhoppningsvis äntligen kunna pusta ut! Idag har jag haft matteprov, svenskab projektet och nu blir det engelska semenarium.. Ha en trevlig dag, hej.

Grattis bloggen!

Idag är det ingen helt vanlig dag, det är min kära bloggs femårsdag! Vi har gått genom mycket jag och lilla vaniljen, mitt ohändelserika liv som tolvåring, mitt liv som trettonåring, mitt liv som fjortonåring, mitt liv som femtonåring, mitt liv som sextonåring, mitt liv som sjuttonåring och nu snart - mitt liv som artonåring. Och allt detta i sällskap av körsbärsmari. Undra hur många kommenterar vi har mellan oss och våra bloggar?

2009
Från vår franska-photo shoot för tre år sedan, år 2009. Det året lade jag upp många, såkallade, "inspobilder", färgglada egentagna foton, bloggade om bandets första spelning, döpte inlägget om min konfirmationsdag till "Kristina jävlar", reste till Nice med mamma, fick mina efterlängtade docs (gue vad gamla dem börjar bli) och fick hjärtat krossat.
La upp ett flertal bilder på den här mannen, min undulat Joel.
Hade pizzaparty på golvet.
Sprillans nya.
Började även med stora bilder här på bloggen, bästämde mig för att det skulle bli mer av en fotoblogg.
År 2010 intresserade jag mig mycket för småläskiga bilder (gör fortfarande)
Åkte mycket cross och sov mycket hos Anna.
Experimenterade mycket med olika outfitsbilder, slet ut självutlösaren.
Spelade in bästa deckarfilmen med tjejerna.
Åkte till Budapest med klassen!
La upp flygande katter och drack kaffe mest hela tiden.
Slutade nian, seglade i kroation och gick på Arvikafestivalen - såg Babyshambles och blev kär.
Bananakidz.
Började på Schillerska och fick pojkvän.
Fick finaste vännerna! Varje solig dag hängde vi på vår trottoar i Haga efter skolan.
Mycket kvalitetstid på café.
Hängde mycket i Fridas lägenhet!
Var på Håkansignering med Tove och Frida!
På besök i Fridas tredje hem, Orust!
Tove Rullberg.
Finbesök på födelsedag!
Påväg till Anna för masshäng.
2011

Vårhäng 2011 med Mari!

Kärlek.

Hemma hos Anna på påsk!
Hängde på Josefs balkong!
Picknickkalas för Frida! (Har lagt upp bilden minst tusen gånger snart, lika bra)
Himla bra gäng!
Frukost hos Tovetuffs!
En massa bra vårdagar! Mattis i Haga.
Åkte till Brest, Bretagne med Fransk sektion klassen, bodde i fransk familj och åkte runt på en massa trevliga utflykter.
Åkte till Williams stuga i Askim med killarna plus Tove!
Fick reda på att jag kom in på skolan i Bryssel, Mari fotade reaktionerna hos Elin och Anna!
Våra franska korrespondenter kom på besök! Jag och Ingrid gjorde små egna utflykter till öar med våra och sen gjorde vi en del annat med klassen.
Havshäng med Mari och Malin!
Carl tog studenten!
Orust med Frida och Tove!
Åkte till Korsika!
Carl och Nicke skaffade tatueringar.
Emmaboda!
Feint.
Mari, några dagar innan jag skulle fara iväg till Bryssel!
Sjukt nervös tjej och så kom jag hit, till Bryssel!
Träffade så himla bra folk!
Åkte på utflykt till Brügge, Viggo!
Haha Klara!
Jag och Linda cyklade till La hulpe för picknick!
Bra dagar inne i Bryssel!
Anna!
Sjukt varma dagar ända in till oktober!
Annam Klara och Kristin!
Åtta vänner från Göteborg på besök, även min födelsedagshelg!
Hade bästa lägenheten!
Halloween i Bryssel!
Halloween hemma i Göteborg!
Julpyssel på slottet!
Dansk julmarknad!
Jul i stockholm. Finafina kusinbarnet Leo. Mumsi
Sen blev det nytt år, 2012 och det året är i full gång! Jag måste sluta nu, håller på att bli galen - men vad gör man inte för bloggen!

Jag måste säga att jag är glad över min blogg eftersom det är som min lilla bilddagbok där jag kan kolla tillbaka på minnen lite då och då. Dock började ju det inte förrän jag fick min kamera, innan det var det tusentals små klädkollage och ointressante kändisinlägg, bezt.
Mitt första inlägg, tolv år, la upp en video med Jet - det firar vi med att lägga upp den igen. Hipp hipp hurra på dig bloggen!

Dagens fina.

Dagens fina nummer ett, Frida från en fika på Fröken Olsson i slutet av sommarlovet.
Dagens fina nummer två, Heath Ledger i "10 things I hate about you". Alltså, det leendet - plus rip osvosvosv.
Väntar bara på mitt ett lika fint uppträdande nu, (kom igen guys, det blir kyuyuyl)
Dagens fina nummer tre, vädret!
Tack och hej - sitter med filt över knäna och är rätt nöjd med tillvaron (man vill ju inte riskera att frysa knäna av sig)

You make my dreams come true

God kväll! Idag gick vi upp lite tidigare för att sedan ta tåget in till Bryssel. Hoppade till bästa secondhanden, hittade snyggaste Levi's jeansjackan, som jag gått och väntat på så länge (en passande jeansjacka). Hurra! Sen satte vi oss på ett Brasserie på Grand Place i solen. Alltså, vår - du är varmt välkommen!
Snart får kameran hänga med på äventyr, när det blir bättre väder. Känns ju verkligen som jag varit i Bryssel i flera veckor nu, menmen, tecken på att man kommer in i allt så snabbt. Och påtal om ingenting hittade jag och tjejerna en belgisk tidning med Victoria och Daniel på framsidan.. heheh köpte den. Lika bra att få lite träning på franskan.