Avgasmoln

Från och med i fredags till söndagkväll är all kollektivtrafik gratis för alla i hela Paris och utanför. Väldigt fin tanke och välbehövligt om den får den effekten som de är ute efter; att fler lämnar bilen hemma. För just nu ligger det ett gott litet avgastäcke över staden. Också skönt då det är så svinigt dyrt att åka tåg som jag gör från Chatou. Stusade glatt genom alla kontroller och åkte in tidigt till stan. 
Skulle möta Simon vid hans frukost-ställe vid Louvren. Där kan man sätta sig och observera turisternas rörelser över den stora platsen och förundras över japaneras tidlösa poserande. Gick i alla fall först genom Palais de royals trädgård innan jag kom fram Louvren.
Ofta ser man små japanska par som utför någon slags utomhusaktivitet i parker, här har vi lite morgonbadminton. 
Skippade bild på Louvren, så här har jag precis lämnat Simon och börjat promenera åt de östra delarna av staden.
Amy Winehouse & Mimmi Pigg på en vägg.
Hit brukar vi gå för att avnjuta en öl eller ett glas vin, Var där senast igåkväll. Så livligt då alla hellre står ute i kvällsvärmen än att sitta gömda i bås.
Sen gick jag så långt som bort till Bastille innan jag åkte hem.
 
Just nu sitter jag barnvakt hos familjen, dvs kollar serier och chillar i köket med ett glas oboy. Inte så värst jobbigt dvs. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0