Avril 14th

Slänger upp några mobilbilder igen för att bevisa att jag lever! Här under väntar Simon på vår nya favoritdrink Le Shrek på Le Kitch, hängde vid baren och var de första gästerna för kvällen. Detta lilla stället är så fabfabfab. Detta var för en vecka sedan.
Frågade bartendern varför svenskaflaggan hängde & dinglade i centrum, tydligen har de någon svensk som jobbar där. Känns ju alltid mer välkomnande!                                                                                            
Bästa taket och Le Shrek
I fredags gick jag & Emma ut och provade en bar vid Pigalle vid namn "Dirty Dick", som var 50-tals tikki-inspirerat med en massa knäppa drinkar. Tog varsin Daiquiri innan vi tog metron till Saint-Denis för lite go & hederlig öl. Sen fortsatte vi hem till mig där vi stötte på min nyfunna granne Yero, så han hängde med på ett glas vin. Bara en sådan sak gör det ju fantastiskt med en svensk granne tre hus bort! Dagen efter åkte jag & Emma hem till henne och åt gofrukost. Hittade så go lemonad och satt i solen ett tag.
När vi samlat ihop nya krafter åkte vi till Canal st-Martin och tog en lunch på kanten till kanalen med alla andra i Paris på ett ungefär. Sedan hoppade vi in på Comptoir General.
Senare på kvällen for vi till Belleville för lite franskt häng hos Dorothée & Simon med ett gäng. Drog med lite rosa bubbel och satt och pratade.
En spännande bok med bilder som rör på sig, man hörde en massa "ohhh ahhh uhh"
 
Har börjat franskakurs på Victor Hugo där jag även läser konsthistoria, vilket är superintressant med en inspirerande väldigt fransk man. Nu är det dock påsklov i två veckor och därav paus. Befarar veckan som kommer nu då barnen är hemma och lediga, ehhe. Men mami & papi kommer på besök på onsdag, vilket kommer bli supermysigt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0