Paris, le premier jour.

Bonjour! Nu är jag tillbaka i Bryssel efter tre fantastiska dagar i Paris! Jag tar det från början.
I torsdags tog vi tåget från Bryssel Midi till Paris Nord. Ett snabbt tåg som gick på ca 1 h och 20 min. När vi kom fram tog vi bussen till vår lilla lägenhet nära Oberkampf-området. Vi hade dock förväntat oss balkong, men det gick lika bra utan.
Vi körde Eiffeltornet det första vi gjorde! Clara var pepp.
Lika fint som förra gången!
Kristin och Clara!
Kul med torn.
Klara och Anna!
Över tjugo grader och sol - en given picknick framför Eiffeltornet!
Fina!
Killen bakom satt och sydde egna tennisbollar. Snacka om tennisfantast.
När vi var mätta på picknick begav vi oss till Montmartre och Sacre coeur!
Ett populärt hang-place.
Sen hoppade vi ner till dem mysiga konstkvarteren i Montmartre.
Mycket att se på!
När det började mörkna vilade vi benen på ett litet brasserie i området.
Lite senare letade vi reda på Cathier, en restaurang Anna varit på innan. Först var de lite tricky men tillslut fann vi den. Det gick så bra att vi fick gå förbi den långa kön med kostymnissar och fick bord dirkekt, flyt!
Gott med mat.
Mätta och nöjda åkte vi sedan hem till lägenhet för att vila upp oss till nästa dagen!
Det var första dagen i Paris och den var helt perfekt! Resten av resan kommer upp lite senare. Nu ska jag packa upp och vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0