Stugan i vårt kära Tvärred.



Nu är det så här sorgligt att stugan jag alltid haft där i Tvärred  med mormor och morfar ska säljas nu till hösten. Så vi åkte dit i Lördags för att njuta lute av det sista. Men det blir nog skönt för m&m att slippa ta hand om två hus nu på äldre dar. Tog en massa kort på nästan alla ställen på tomten och i huset  där jag har minnen av. Kan visa er lite.


Här rensades det aborrar när vi varit och fiskat nere vid sjön, när man var liten fanns det en massa fiskar och man kom alltid hem med oftast fler än en liten firre, men det blev glesare och glesare med fisk med åren, synd tycker jag.

När man gick igenom ytterdörren kom man in till hallen och sen en dörr till.

Här la man alltid ut lite smått och gott till fåglarna. Fågöarna måste ha älskat att vara runt omkring detta stället då morfar spikat upp tusen fågelholkar överallt på nästan alla träd, haha.

Här satt vi nästan alltid och fikade, känns lite hemskt när man säger det och det ser helt dött ut där, men nu får det vara så!

På baksidan av stugan finns det en massa fina växter som blommar/blommat och en massa bärbuskar.


På sidan av stugan står en parkbänk med en massa blommor och där finns också en gammal gatulykta som lyser lite lätt på kvällarna.

Bakom stenen skymtar ni kanske en liten grind, bakom där fanns en stor äng med en massa getter och blommor som man plockade, nu är allt ganska borta, synd.

På deras stora tomt finns det också ett stort loft där det bl.a finns ett rum där djur funnits. Där lekte man alltid som liten.

Här i detta lilla landet odlas det egna grönsaker och dylikt.




Dessa frigolit bitar har funnits kvar ända sen vi små kusiner lekte att de var ägg i hönsbåset.

I de andra rummen på nedre delen av loftet fanns det t.ex ved, gungor, kälkar, cyklar upphängda på väggarna, båten och sådant trevligt man kan ha i rum.


På övervåningen på loftet står det en husvagn och darttavla.

Sen var det dags för att äta, lax, mums!


Mormor och morfars rum har så vackra tapeter!



Radion är lite underbar tycker jag, det pratades om att jag skulle få med mig den till mitt rum senare, det skulle ju vara något!







Fika!

Mormor hade bakat jordgubbstårta dagen till ära, jag och mamma hade namnsdag!



parfymflaskor som hittats i muren vid stugan, vissa luktar fortfarande.

Kommer att sakna stället. Puss


Kommentarer
Postat av: Anna

Fint det ser ut att vara. Ta radion, taaaa den!! Skit nice. Puss<3

2010-07-27 @ 16:51:28
URL: http://annamedmera.blogg.se/
Postat av: Malin

åh, vilket underbart ställe. så himla fint.

2010-07-27 @ 17:17:29
URL: http://looneyluna-malin.blogspot.com/
Postat av: Mari

Vad fint det var! Mysigt och sådär gammaldags. Håller med Anna TAKE THE RADIO! Den hade passat apbra till ditt rum :) MONKEYRADIOOOOOOOOOOO POWER<3 <---wtf jag vet inte vad som hände dääär

2010-07-28 @ 10:24:37
URL: http://cerise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0