På upptäcktsfärd i Bryssel!

Igår åkte jag och Clara in till Bryssel för att hitta fina områden, secondhand, caféer och annat trevligt. När vi skulle av tåget hoppade vi av en station innan för att vi såg biljettsnubben komma närmre och närmre. Lika bra att hoppa av och ta en gratis ride tänkte vi. Vi möttes av slumslumslum men efter en stunds promenad kom vi in till Grand Place och kunde andas ut. Sen tog vi av mot motsatt håll från Shoppingatorna för att hitta andra intressanta platser.
Kikade lite vart vi skulle ta vägen.
Då hittade vi den här affären lite gömt på någon gata.
Både jag och Clara var helt exalterade! Hon för alla fina, gamla smycken som hängde överallt i affären och jag för den mexikanska konsten jag fann i hörnet! Fick syn på en massa små glas boxar, mexikanska diorama! Fastnade helt och hållet för en liten låda, då jag hittade Frida Kahlo i den också. Frågade herrn i kassan vad det var för något och han berättade att det var en slags Mexikansk konst som Frida Kahlo också hade hållt på med innan hon målade. Hade också att göra med deras dag "The day of the dead" som är en dag man hedarar de döda. Det är därför mycket av den mexikanska konsten har innhåller dödskallar.
Pga av min fascination till den här typen av mexikansk konst, älskar jag den.
Direkt efter fortsatte vi och hittade bästa secondhand-butiken! Ville köpa med mig allt.
Okej, hör och häpna! Bästa fyndet jag gjort under alla mina dagar, ett par Dr Martens, i min storlek, nästintill oanvända, den äldre modellen med stålhättor och metallsnöregrejer för 40 euro! Ett par sådana här kan kosta uppmot två tusen kronor. Alltså dör vad glad jag är!
<3
Var fina arrangemang omringat av konstmuseum.
Well hello.
Gillar Bryssel mer och mer.
Pjhuu vad snygg.
Sen strosade vi runt, fann trettioelva museum, fina resturanger, konstbutiker, antikaffärer (överallt verkligen) och bara njöt. Hittade en ysig sushi resturang, tjejen i kassan och vi hade lite problem att komunicera och det blev en dyr lunch. Fick gå för den här gången! Mycket gott var det i alla fall!
en så himlahimla bra dag helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Anna

ÅHHH Dr Martensen <3<3<3<3 Haha. Galet snygga!!! Vad roligt att du fyndade så mycket. Man blir ju sugen själv på att åka till Bryssel! (VILKET VI FREDSBARN OCKSÅ SKA!) Saknar dig så. Puss

2012-01-15 @ 20:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0