10-9-8-7-6-5-4-3-2-1-listan.

Blev lite glad av att Anna hängt upp denna bild på sin vägg (bland en massa andra fina bilder/minnen) och tänkte hänga upp/ut den ännu en gång här på bloggen.

Har fått för mig att göra en liten lista, faktiskt lite trevligt såhär på en tisdags eftermiddag helt enkelt. Plus att jag och min kropp inte är på topp. (Inlägget uppskjutet tills nu, nästa dag)
10 saker jag tycker om:
Att träffa fina människor som man inte sett på evigheter (händer mer nu när jag är bosatt i Bryssel).
Spontana resor/händelser som gör att hjärtat klappar lite extra och livet känns lite extra bra.
När man isolerar sig helt i grymma hörlurar med bästa låten och det känns som att man är med i en fin filmscen.
När man vågar.
Att skratta så att benen viker sig.
Att ligga tätt intill någon man tycker hemskt mycket om och världen stannar till för en stund.
Festivaler.
Skratta/gråta/le/känna lycka osvosv av en riktigt bra film/serie.
Kafferep med bandet.
Dansa med dem bästa.

9 saker jag tycker mindre om:
Att bo för långt ifrån bra människor.
All sorts onödig ångest.
Tråkigt väder (som det varit alldeles för mycket av nu det senaste).
Sådant i världen man inte riktigt förstår sig på.
Att känns sig hopplöst seg och trött när man egentligen vara pepp och gladast.
Dryga människor.
All ojämställdhet i världen.
Gröt & svettiga strumpor.
Att göra folk illa utan (och med?) vilja.

Åtta bloggar jag läser (mest just nu):
Min vän Mari.
Min vän Anna.
Elsa Billgren.
Sandra Beijer.
Flora.
Clara Lidström.
Hedda.
Mathilda.

7 saker jag vill göra i framtiden:
Orealistiskt: rockstarrrr, glida runt i turnébussen med fredsbarnen tillsammans med pimps'n hoes - make a livin'
Kan hända: Studera konsthistora på Stockholms Universitet, bli art dealer och glida runt i kulturlivet.
Flytta till lilla egna lägenheten.
Skriva en bok hade varit trevligt.
Resa och se vad världen har att erbjuda.
Skaffa en liten Frans + en liten mops tillsammans med en annan fin människa.
Slå mig ner vid havet och vara nöjd med tillvaron.

6 råsnygga män/killar:
Devendra Banhart
Johnny depp (given)
Ryan Gosling
Jon Kortajarena
Landon Pigg som Oliver i whip it.
Willy Cartier.
Alltså mmmmm.

5 saker jag är rädd för:
Att förlora något/någon.
Gå åt fel håll/gå vilse.
Okontrollbara människor.
Att misslyckas - stort och smått.
Dagen då jag flyttar hem från Bryssel (blandade känslor).

4 ord som beskriver mig:
Desorienterad.
Småfestlig.
Utopist (dagdrömmare).
Flegmatisk.



3 saker jag ser fram emot:
Paris, om två veckor!!
Påsklovet, fem veckor.
Våren/sommaren.

2 böcker jag tycker om:
Tycker mycket om boken jag läser just nu: Kafka på stranden av Haruki Murakami.
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, en bok som givit mig glädje under många timmars promenader (ljudbok).


1 bra låt:
Y la bamba - Juniper. En av alla höstens favoriter.

Kommentarer
Postat av: A

Blir så glad av din lista. Speciellt den när du beskriver dig själv. Åh, saknar dig redan. Läskigt nära till paris, alltså!!!! Puss, finaste du

2012-03-01 @ 18:42:42
Postat av: Anna

Blir så glad av din lista. Speciellt den när du beskriver dig själv. Åh, saknar dig redan. Läskigt nära till paris, alltså!!!! Puss, finaste du

2012-03-01 @ 18:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0