I beg you, don't go

Såg Submarine en kväll och en annan kväll somnade jag till Life Aquatic, ah fy vilka bra filmer det är alltså. Submarine hade jag inte sett innan, älskade verkligen hela känslan i filmen. Det kändes så otvingat och naturligt på något konstigt vis. Finaste musiken, finaste scenerna fyllda med ungt obetydligt svärmeri, fast ändå så var det det viktigaste i världen, och desperata rop efter vägledning. Bilden ovanför är från en scen då dem bestämmer sig för att bli ett. Men regler är viktigt för att det ska funka och sätts tydligt. Se!
Badkar och industriområden.
Tjocka luggar, duffeljackor, perfekta regnjackor, Beatles-frisyrer, förbjudet, egenartarde relationer, pipor, gåtfylld identitet, fabsifab.

Nuförtiden går jag mest på promenader, lyssnar på filosofiska ljudböcker, spelar gitarr och är skoltrött. Väntar in dagen då vi får lov och ska åka hem. Vill så hemskt gärna träffa alla betydelsefulla människor där hemma nu. Vill inte vänta en vecka, även fast en vecka går fort som attan, vill jag inte vänta en vecka.

Fred & kärlek

Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med dig, filmen är underbar. Tur att du kommer hem snart! Känns som det var ungefär sexhundra dagar sedan sist. Fred och kärlek till dig, du fina.

2011-12-15 @ 21:18:13
Postat av: Tovs

Saknar dig och tar emot dig med öppna armar

2011-12-16 @ 16:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0